Thursday, July 11, 2013

Ramadhan: Bulan Pesta Ibadah & Bulan Nyah Toksin!

Alhamdulillah, sekarang kita telah pun berada dalam madrasah Ramadhan.. Bulan yang penuh dengan pelbagai macam tawaran daripada Allah Yang Maha Pemurah..bulan yang penuh dengan tawaran kesihatan rohani dan jasmani kepada kita semua.. Syukur Ya Rabb..Terima Kasih Allah..

Ramadhan Bulan Berpesta Ibadah!

Semoga Allah sudi permudahkan urusan-urusan kebaikan/ketaatan yang cuba kita usahakan walaupun tidak seberapa..dan yang paling penting kita berusaha sehabis mampu mencegah diri kita daripada perkara-perkara yang mengurangkan pahala puasa.. macam gmbar kt bawah ni.. penat-penat je kita berlapar,tak makan, minum..alih-alih tiada nilai di sisi Allah.. Moga ibadah puasa kita kerjakan mampu menyebabkan kita lebih prihatin sesama kita, lebih cakna tentang orang-orang yang di himpit kesusahan, mudah-mudahan hati kita lebih bernyawa, lembut & jenih dalam menilai segala sesuatu... Allah...Benar! Ramadhan Bulan Pesta Ibadah..


Ramadhan Bulan Nyah Toksin Dari Tubuh!

Bulan Ramadhan merupakan bulan yang paling di tunggu-tunggu hakikatnya. Kita bukan tidak makan, dan minum tetapi cuma waktu makan, minum sahaja yang berubah. Sebab itu tidak hairan jika ada yang membalun segala macam makanan ketika berbuka puasa..kannnn.. Alahai.. rugi bangat kalo kita tergolong dalam golongan tersebut.. hmm... apa tidaknya segala macam makanan di sumbat secara maksima pada waktu berbuka... kasihan pada perut kita..

Ramadhan sepatutnya menjadi bulan rehat kepada perut kerana bebanan kerja semakin kurang..apa tidaknya.. sarapan pagi, lunch, xperlu dahh.. alih-alih.. makan malam terus.. Orang kata perut sarang penyakit.. Berpuasa salah satu terapi terbaik untuk menyingkirkan 'racun' yang bersarang di perut.


Berpuasa sebenarnya memberi ruang kepada organ pencernaan seperti perut, usus, pankreas dan hati untuk melakukan kerja-kerja pembersihan di samping memperbaiki mana-mana bahagian yang rosak kerana pertambahan beban makanan harian kita. Maka untuk tujuan tersebut segala usaha organ-organ tersebut di bantu dengan pengambilan makanan/ multivitamin tambahan terbaik yang kami tawarkan. alaaaaa... Seperti yang anda lihat gambar kat atas ni.. Alhamdulillah ia sudah terbukti berkesan.. Sempurnakan ikhtiar! Bulan Ramadhan Bulan Nyah Toksin daripada tubuh.. Cepat-cepat, jangan tunggu lama-lama, tangguh lama-lama... PM saya segera di FB SihatWithUmmi. untuk harga istimewa.. 

Semoga Allah permudahkan urusan kita semua inshaAllah.. dan yang paling penting SAMA-SAMA KITA SEMPURNAKAN IKHTIAR..Selamat berpuasa buat semua... Ramadhan Kareem..

0 comments:

Post a Comment