Thursday, July 11, 2013

Nah! Berpuasa tetapi TETAP BERTENAGA, FOKUS, CERGAS!

Keletihan Yang Berganda? 

Anda mudah letih, lesu, tidak dapat fokus kerana perut berkeroncong terlalu awal?? macam mana nih.. banyak lagi tugasan kena selesaikan.. hmm.. ataupun mungkin anda terpaksa mengerah kudrat fizikal terlalu banyak menyelesaikan kerja-kerja berat, bergerak ke sana sini kerana tuntutan kerja.. cikgu dengan karenah anak-anak murid lagi, peguam dengan karenah anak guaman lagi, bos-bos dengan ragam pelbagai staff & pekerja bawahan, suri rumah dengan urusan-urusan di rumah dengan telatah anak-anak kecil yang menguji kesabaran.. 

Fuh.. memang mencabar sangat-sangat! Dah laa penat, perut pulak duk berkompang palu bagai di tambah pula dengan tabiat, karenah, ragam manusia yang beraneka warna ni.. lagi-lagi laaa mencabarkan! Pendek kata, walau siapa pun anda.. kini, ANDA MASIH ADA PELUANG UNTUK TETAP KEKAL BERTENAGA, FOKUS, CERGAS ketika berpuasa.. Sempurnakan ikhtiar dengan Mighty 3-Gems ini. 
Mighty 3 Gems ni terdiri daripada Mealshake (perasa French Vanilla), Energizing Soy Protein atau ESP (perasa mild soya) dan Performance Drink atau PD (perasa oren). Jika anda kesuntukan masa ketika bersahur sebab terbangun lambat (dah kunci jam siap-siap tp xsedar, alkisahnya kelam kabut dibuatnya hehe) inshaAllah dengan mengambil ESP/PD/Mealshake ini bekalan nutrien yang ada pada 3 serangkai nih membantu anda untuk terus kekal bertenaga, cerdas, fokus, produktif! InshaAllah kesan dia sama dengan menu sahur lengkap anda... Bagi yang nak kurus badan tu & nak kurangkan makan/ berdiet.. memang ini pilihan terbaik anda! 

Mighty 3 gems ni memang sesuai untuk semua golongan. baik ibu yang menyusu, ibu yang sedang mengandung, kanak-kanak, warga emas, dan kepada anda yang sedang membaca entri ini. YEP! ANDALAH.. :lol:

Gabungan Khasiat Mighty 3Gems

Tentu anda tertanya-tanya. Apa khasiat 3 serangkai ni? Baiklah, untuk tidak menghampakan anda bakal customer ku..  Saya himpunkan disini khasiat-khasiatnya di sini secara ringkas...

ESP Shaklee

Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. ESP Shaklee menyediakan 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP Shaklee adalah rendah lemak dan bebas laktosa serta bebas kolesterol.  Untuk maklumat lanjut tentang ESP ni sila klik di sini dan di sini.
  • Membekalkan tenaga.
  • Memberikan rasa kenyang. 
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat.
  • Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit.
  • Membanyakkan susu badan (milkbooster).
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot, awet muda, kulit gebu.
  • Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal.
  • Mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat lelaki.
  • Mempertingkatkan fungsi hormon wanita

Meal Shake : 

Tahukah anda,  rasanya sangat sedap. Siyes! memang terbaik.. aroma vanilla nye memang very the best laa. Anak-anak mudah jatuh hati dengan Meal Shake ni. Apa tidaknya Meal Shake adalah multivitamin lengkap inshaAllah dengan 12 vitamin penting untuk kekal bertenaga, cergas & sihat.

Untuk setiap satu hidangan, anda akan mendapatkan , 25 peratus vitamin A, 30 peratus vitamin B6, 20 peratus vitamin B12, 30 peratus vitamin C, 10 peratus vitamin D, 35 peratus vitamin E, 30 peratus daripada thiamin, 10 peratus riboflavin, 35 peratus niacin, 35 peratus folat, biotin 35 peratus dan 30 peratus asid pantotenat.

Malah terdapat 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake. Untuk satu hidangan, anda akan mendapat 20 peratus kalsium, 35 peratus daripada besi, 15 peratus daripada fosforus, 25 peratus daripada magnesium, 30 peratus zinc, 35 peratus daripada selenium, 35 peratus copper, 35 peratus manganese dan 35 peratus molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium. Adeh! banyak pulak nombor-nombor kat sini kan TETAPI pelaburan yang ckup baik untuk kekal bertenaga, fokus, produktif ketika berpuasa .

Oh yer.. untuk ibu-ibu mithali yang hebat-hebat di luar sana Meal Shake ni tak sama dengan ESP Shaklee kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa, menyusu/mengepam. Secara ringkasnya ini sebahagian khasiat Meal shake. Belum cuba belum taw. Skali dah cuba terus jatuh cinta :lol:

  • Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.
  • Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
  • Untuk Pembesaran Kanak-Kanak, Kaya dengan Pelbagai Mineral.
  • Anti-oksidan / Anti penuaan
  • Pemulihan Kulit
  • Sumber Yang Kaya Dengan Kalsium, Fibre & Protein

Performance Drink

Ini dia minuman isotonik berperisa oren yang superb ketika berpuasa. InshaAllah ia mampu memberi kecergasan dan sesuai untuk seisi keluarga. Amat disyorkan sepanjang berpuasa dan ketika cuaca panas untuk mengekalkan kadar bendalir dalam tubuh kita

Antara khasiat minuman isotonik berperisan oren ini adalah:

  • Mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration
  • membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
  • Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan dan mengekalkan kestabilan bendalir kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
  • OptiCarb® pilihan eksklusif untuk tenaga yang berpanjangan.
  • Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga, otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar.

Sempurnakan ikhtiar

Nah! Anda tidak perlu risau lagi ketika berpuasa. InshaAllah terus bertenaga, fokus, cergas sepanjang hari ketika berpuasa. Anda boleh membuat tempahan segera dan PM saya di FB SihatWithUmmi untuk harga istimewa. Jika anda mahu mendapatkan stok ESP, Meal Shake, Performance Drink secara berasingan pun boleh PM saya juga. Semoga kebaikan dan manfaat ini mampu  di nikmati oleh anda semua. PM saya laju-laju yer.. :lol: SEMPURNAKAN IKHTIAR! Semoga Allah sudi membantu..


0 comments:

Post a Comment