Wednesday, October 9, 2013

InshaAllah Atasi Migrain/ Sakit Kepala..

******************************************************************************************************************

PM laju-laju sampai lebam-lebam di sini:

Like page SWU nih untuk tawaran hebat dengan harga Istimewa :

SMS/Whatsapp cepat-cepat untuk respon super duper cepat:
☎ : 013-5601272

******************************************************************************************************************

Bahana Migrain

Sering stress, tensen kerana masalah itu ini.. Last-last migrain di buatnya... Allahu Rabbi.. Bila dah migrain dtg, sakit kepala mencucuk-cucuk betubi-tubi menyerang.. alamatnya... semua kerja terbengkalai laaa... semua perkara x menjadi..  Paling parah.. terpaksa berguling-guling atas katil sahaja di buatnya.. penangan migrain jangan di pandang enteng.. ambil mudah jaaa.. ingat tuh! Anda perlu lakukan sesuatu sebelum terlambat! Sebelum nasi menjadi bubur pesan orang-orang lama kita...


Migrain tu apa?

Migrain adalah sakit kepala yang menyakitkan, berdenyut-denyut dan berlangsung antara 4-72 jam sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya. Apabila berlaku migrain saluran darah akan mengembang & menguncup menyebabkan kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut..


Tanda-Tanda Migrain

Migraine biasanya menyebabkan rasa sakit kepala berdenyut-denyut (throbbing headache) pada sebelah kepala dan rasa loya. Namun ada juga sakit kepala di kedua-dua belah kepala. Tahap sakit migrain berbeza-beza antara satu sama lain. Lain orang.. lain tahap sakitnya..

Pergerakan, cahaya, bunyi bising dan bau-bauan boleh memburukkan lagi migraine. Kadang kala seseorang itu boleh merasakan aura, iaitu beliau dapat melihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran2 cahaya di depan matanya. Tangan, bahu dan muka akan menjadi kebas. Ianya berlaku 30 min sebelum sakit kepala.

Baca lajut tentang Migrain. Kredit & terima kasih kpd Dr Zubaidi b Hj Ahmad atas perkongsian beliau. Semoga Allah permudahkan urusan beliau, memberkati segala usaha baik yg di usahakan beliau melalui perkongsian tips kesihatan.. Allahumma aaaamiin..

Menurut beliau juga Vitamin B-Complex memang terbaik untuk pesakit migrain! Ni bukan cakap-cakap Pak Mat jual tempe..tp cakap-cakap seorang doktor kesihatan yang ingin sebarkan kebaikan kepada pesakit-pesakit beliau. Baca Manfaat Vitamin B Complex terhadap penghidap migrain. 


Vitamin B Complex Shaklee Terbaik! 

Terlalu banyak Vitamin B Komplex yang boleh kita dapati di farmasi-farmasi berdekatan. Tetapi B Complex Shaklee tetap pilihan terbaik untuk anda! Meh sini saya kongsikan kepada anda tips memilih B Complex terbaik..

 Mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B - B1,B2,B3,B5,B6,B12, asid folik& biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA 

✔ Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin

✔ Perbezaan peratusan nilai harian B1, B2, B3, dan B12 tidak terlalu besar

✔ Elakkan pengambilan B complex yang menawarkan rumusan larut air (sustained release)


B complex Shaklee memenuhi syarat-syarat yang saya nyatakan tadi..Tambahan pula Shaklee tiada bahan kimia, pengawet.. 100% Natural Safe lagi Halalan Toyyiba... di uji secara klinikal berkesan... 


Sebarkan Manfaat & Kebaikan 

Mohon sebar-sebarkan kepada rakan-rakan anda yang mengalami migrain/slalu sakit kepala/stress.. Kasihani mereka.. Setidak-tidaknya bantu mereka untuk dapatkan info nih.. Moga Allah sudi membalas kebaikan saudara dengan limpahan kebaikan daripadaNya...

0 comments:

Post a Comment