Tuesday, May 21, 2013

Good News.. SHAKLEE Memang HALAL..


Baru-baru ini ada sahabat PM saya di FB Sihat With Ummi " Nak tanya ckit.. ada terbaca Shaklee ni ada pork juga.. betul ke?" Kaget juga saya di buatnya. Soalan yang cukup simple namun kredit kepada sahabat saya itu kerana memang itulah sewajarnya sikap seorang muslim apabila berhadapan dengan lambakkan produk kesihatan/ makanan di luar sana.. Islam ada batasan & sempadan yang begitu menjaga kemuliaan insan itu sendiri..   

Alhamdulillah Wa Syukru Lillah..  Umat Islam di Malaysia masih peduli keabsahan HALAL sesuatu produk..  Semoga kepekaan ummah ini berterusan sampai ke hujung usia.. Supplement SHAKLEE ini telah di sahkan HALAL oleh ISA..  Apa?? ISA?? Jangan gelabah... Bertenang semua..  ni bukan akta ISA yang tangkap orang tuh..  ISA ni adalah akronim badan Islamic Services of America (ISA).. Kalo anda nak taw detail lagi  tentang badan Islam ini.. Sila baca di Sini.... Alaaaa  kalo kat Malaaysia ni peranan dia sama macam JAKIM laaa.. takkan kalo kat Overseas nk JAKIM jugak yang COP HALAL untuk product depa.. sudah tentu badan Islam di negara mereka yang akan mengambil peranan menjaga HALAL/HARAM sesuatu produk/makanan..  


Berikut adalah senarai badan-badan antarabangsa yang telah mendapat pengesahan Halal oleh JAKIM..  Alhamdulillah adalaa ISA kt situ.. Maka anda tidak perlu ragu-ragu lagi untuk mendapatkannya Supplement  SHAKLEE ini dari saya.. Harga Istimewa menanti anda... 



Jika anda masih lagi ragu-ragu STATUS HALAL supplement ini .. Maka saya tidak berhak untuk memaksa anda.. Itu adalah pendirian anda. Saya hormati prinsip & pendirian anda.. Saya tidak berhak untuk memaksa anda.. tp kalo sudah ada bukti ni.... Janganlaaa ragu-ragu lagi yer.. takkanlaaa Muslim di negara-negara lain tidak halal produk/makanan yang di hasilkan gara-gara tiada cop HALAL JAKIM.. kalo begitu.. kita telah menyempitkan ruang keluasan yang di berikan Islam... hmmm... takleh keluar dari Malaysia laaa nampak gayanya kita (mode: bergurau sekali sekala..hehehe) 


1 comments:

Kiko Berdendang said...

Lama tak bukak blog daa.....

Post a Comment